24 januari 2020 – De ervaringsdeskundigen van ExpEx zijn een videocampagne gestart om positieve herinneringen aan hun eigen hulpverlener te delen. Ze roepen bovendien iedereen op iemand in de sector alsnog te bedanken.
De jeugdzorg is de laatste tijd geregeld negatief in het nieuws. ExpEx wil met de campagne #alsnogbedankt de hulpverleners een hart onder de riem steken. In persoonlijke videoboodschappen delen de ExpEx waarom ze die ene persoon door wie ze geholpen zijn, nog hebben onthouden. Welk moment in het contact zien ze nog voor zich en wat deed die persoon waardoor zij zich gehoord, gezien en geliefd voelden?
Experienced Expert Maurits Boote: “Wij ervaringsdeskundigen weten als geen ander dat er in de sector veel mensen hard werken om het goede te doen. En dat de circle of influence om dingen te veranderen soms klein is. Maar voor ons zijn het juist vaak de kleine dingen geweest die het verschil in ons leven hebben gemaakt. Vaak door mensen die buiten de lijntjes kleuren en in staat zijn om vanuit gelijkwaardigheid samen te werken met jongeren.”
De filmpjes van de Experienced Experts zijn alleen nog de aftrap van de campagne. Alle jongeren met ervaring in de jeugdhulp worden opgeroepen een eigen filmpje op te nemen en die te delen met de hashtag #alsnogbedankt op sociale media.
Deze campagne om begeleiders herkenning en erkenning te geven is de eerste actie van ExpEx voor hun speerpunt van 2020: hulpverleners stimuleren en inspireren om met liefde en op een gelijkwaardige manier samen te werken. Lees meer hierover op www.expex.nl. De campagne wordt mede mogelijk gemaakt door het Platform arbeidsmarkt Jeugd (Jeugdzorg Nederland, FNV Zorg&Welzijn, CNV Zorg&Welzijn en FBZ).
Bron: jeugdzorgnederland.nl
Dit bericht is 2962 keer gelezen.